Från matte!!!

Nu har dagen kommit som jag, Amandas matte, har bävat många gånger för.
Min fina lilla goa tant blev hastigt sjuk igår.
Hon var vinglig, ramlade omkull och gick in i saker.
Hon snurrade runt runt på samma ställe och satt lutad mot väggen för att kunna hålla balansen.
Dessutom kräktes hon och hade ingen aptit över huvudtaget.
Vi åkte till veterinären akut.
Jag har alltid sagt att min hund ALDRIG skall behöva lida, och nu kom dagen som jag var tvungen att ta ställning för min gummas välmående. Hon visade tydliga tecken på att något hänt i huvudet, antingen hjärnblödning eller en eventuell tumör....men att låta henne lida för att få veta exakt vad som hänt henne var inget alternativ.
Igår kom dagen då jag var tvungen att ta beslutet att låta Amanda somna in....

Till min underbara Amanda:
Vi har fått underbara 13 år och 7 månader med dig min goa härliga bus-Fia.
Saknaden efter dig är enorm och smärtsam och du lämnar ett stort tomrum efter dig.
Jag kommer alltid bära med dig i mitt hjärta och du kommer leva kvar hos mig genom alla fina minnen vi har.
Jag vet att mamma Annie, bror Linus o din bästis Nisse tar hand om dig där du är nu!
Sov gott mitt lilla hjärta, jag älskar dig!!!
Puss

'
Amanda 
1998 06 24 - 2012 02 06

Kommentarer
Postat av: christell & pälsbollarna

Men så lessamt beklagar verkligen :(( jag kände ju inte Amanda men kan tänka mej att hon var en speciell tjej och som hon skrivit här så kändes det nästan som man kände henne... och jag kände ju hennes bror Linus

MEN du gjorde alldeles rätt i att tänka på Amanda i första hand -hur svårt det än är så måste man ju det... så de slipper lida, självklart för många men inte alla tyvärr.

Jättefina foton du satt in syns verkligen hur älskad hon var/är hon har ju verkligen haft ett fint liv ett sånt liv som alla små fyrbenta vill ha -mycke kärlek och omsorg. Och nu har hon det bra hos sin mamma Annie och Linus och sin kompis och en dag är jag säker på att ni möts igen.

Kommer sakna att läsa om henne.

Många tröstkramar från oss

2012-02-07 @ 19:26:20
URL: http://itsallaboutlovingcats.blogspot.com/
Postat av: Amandas matte

Ja det var en mycket speciell liten tjej min gumma. Vi är många som älskade henne o vi kommer alla sakna henne ofantligt mycket.

Jag är säker på att hon är i gott sällskap där uppe i fyrbentings-himlen och en vacker dag kommer jag få krama om henne igen.

Tack för fina ord och omtanken, det värmer ett ledset hjärta

Kram

2012-02-07 @ 20:56:50
Postat av: Emma & Bettan

Vi kommer sakna goa, fina och underbara Amanda. Alltid lika glad och sugen på bus. En älskad vän som nu får vila.

Många fina och glada minnen lever kvar!

Matte kommer i fortsättningen även att tända ett ljus för Amanda när hon tände ett för Nisse.

Och under rododendronbusken finns en självklar plats för hennes minneshjärta!



Sov gott fina Amanda.

Nospuss till Amandas matte som tagit hand om henne så fint.



Mjau från Bettan

(Och många styrkekramar från Emma)

2012-02-08 @ 12:43:20
Postat av: Lilltjejen med familj

<3 Våran älskade Amanda eller som vi säger här "Maja"! <3

Vi kommer sakna dig otroligt mycket!!!

Maja du har alltid varit så snäll och tålmodig med stora som små och en liten busfia som gillar att mysa med oss!

Saknaden är stor och detta kommer ta ett tag att smälta, lilltjejen förstår inte just nu vad som hänt.

Hon pratar om sin Maja och vad hon ska ge dig för godis nästa gång ni ses.

<3 Puss Amanda vi älskar dig <3

2012-02-08 @ 13:41:53
Postat av: Amandas matte

<3 <3 <3 <3

2012-02-08 @ 22:05:05
Postat av: josefin

Så fin hon var! Stackarn! Så sorgligt! :(

2012-09-07 @ 22:40:10
URL: http://sheltiesolo.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0