Exakt 12 dagar....

I exakt 12 dagar har det stått massa vila, inget skuttande i trappor och bara korta koppelpromenader (max 15 min) ute på plan mark på min dagsordning.....varför? Jo jag har lyckats stuka min ena bakhas...eller knät som matte säger...

Det som började som en ganska harmlös trängsel o snubbel-historia i svalen, slutade med ett besök på Västra djursjukhuset. Först var det inte så farligt, jag haltade lite grann bara, men sen blev matte grymt orolig när jag inte kunde stödja på mitt vänstra bakben längre. Hon ringde till veterinären och vi fick komma dit förra söndagen.
Det blev en ordentlig och grundlig undersökning av mig o framförallt mitt ben.
Jag fick lugnande och sedan kördes jag in till röntgen på en bår.
Matte fick vara röntgen assistent igen....hon börjar bli rätt haj på det där nu....
Veterinären ville som hon sa "stressa" leden, det betyder enkelt förklarat att man vinklar leden i lite onormala ställningar för att se hur stor skadan är. Vid den tidpunkten trodde man att det var en ligamentsskada....men detta ändrades senare till "bara" en stukning....





Veterinären ville behålla mig för översyn över natten och hon ville att en ortoped skulle undersöka mig dagen efter....så jag blev kvar på djursjukhuset över natten.
Eftersom jag hade fått lugnande o var lååååångt borta så kommer jag inte ihåg att matte pussade mig o sa hej då. Var inte jätte roligt att vakna själv i en bur, utan en enda bekant nos.

Tack o lov så fick matte hämta hem mig dagen efter, o sen dess har jag bara myst hemma. Jag går på en kur med antibiotika, och när den är slut så skall jag på återbesök och undersöka mitt ben.
Svullnaden har lagt sig lite iaf, det märks för jag haltar mindre o mindre för varjde dag som går.
Men nu hasr jag bestämt att nu ska jag inte bli sjuk igen på väldigt lång tid.

Tassar // Amanda


Kommentarer
Postat av: christell & pälsbollarna

Hej

men stackars dej då -vilken otur men tur att det inte var värre iaf, får hoppas att det inte händer nåt mer nu, du får önska dej extra goda julklappar av tomten när du haft sån otur.

Hoppas du snart är i gammal god form igen.

Ha det så bra och skynda långsamt.

Vi önskar er en mysig jul

många nospussar från oss här

2011-12-16 @ 17:54:07
URL: http://itsallaboutlovingcats.blogspot.com/
Postat av: Amanda

Ja...jag har grym otur hela tiden.

Jag är glad över att jag slipper gips och operation. Vila o stillsamma prommisar ute är rätt trevligt när det har varit busväder med massa blåst o regn ;).

På torsdag är det återbesök...då får vi se hur bra läkkött jag har.

Tack så himla mycket....en riktigt härlig o gosefull jul önskar jag er.

Nospuss o tass // Amanda

2011-12-19 @ 19:50:04
URL: http://amandaliljestrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0