Rekondad o klar!!!

En gång om året så brukar min matte lämna in mig på rekond o service....detta innebär vägning, vaccination, borttagning av hårstrån som växer fel på ögonlocket och tandstensborttagning.... Det tar en hel dag så matte passade på när hon var ledig och lämnade mig kl 8 på morgonen hos tjejerna på City Hund- o Kattklinik.
Det enda som egentligen var lite "obra" med besöket var att matte kunde konstatera att jag har gått upp ett helt kilo under min semester i Ånge. 

 Så nu lovade matte att det skulle motioneras mer, inte mig emot för det är roligt att komma ut o tjingsa på voffarna som bor runt omkring...

Annars gick allt bra hos veterinären....matte fick beröm över vilken fin och välvårdad gammal dam hon hade (det var mig dom menade)!! Alltid roligt att få höra att man är i fin form o ser pigg ut!!


Mina tänder är rena o fina nu o alla sitter kvar.
När man tar tandsten så sövs man, o sövs man så får man kanyl i tassen, o får man en kanyl i tassen så får man bandage. Denna gången fick jag ett tjejigt bandage, ett rosa!!!




Matte hade ordnat en överraskning oxå är jag kom hem....massa godis i alla dess former på en egen hylla i hennes skafferi!!! Det är fina grejer det.....


Tass // godistrollet Amanda


Kommentarer
Postat av: Moster Carina

Åh vad smaskiga grejer du har på din godishylla!

Fint i glasburk och allting!!! ;)

Pusss kraaaaam från oss

2011-08-11 @ 21:00:17
Postat av: Amanda

Ja, det är verkligen knôôke-fullt med godsaker...hehe...

Matte har lånat ut sin stora muffins-glasburk till mina delikatesser, det är bara etiketten på som borde bytas....står "cupcakes" på...



Tass o puss... "Maja"

2011-08-12 @ 07:46:27
URL: http://amandaliljestrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0