Morgon mys

Morgon mys kan te sig på olika sätt...det kan var mys i sängen utsträck på rygg med alla 4 tassarna i vädret så tvåbentingarna kan ta på min mage o få ett belåtet brummande ljud till svar...det kan vara i soffan ihop kurad med huvudet vilandes på en mjuk skön tvåbentings arm...det kan vara mysigt att ligga utsträckt på golvet i värmen framför ett element...mys kan oxå vara att träffa en trevlig voffe-kompis på morgonkvisten o stifta ny bekantskap, o detta var fallet i morse. Jag o matte träffade en tax-kille som hette Valter.


Valter är en strävhårig tax. Han blev jätte kär på avstånd, för att sedan om möjligt bli ännu kärare när vi nosade på varandra. Han var lite för ung för mig, bara 2 år, men ibland får man som tik överse det där med åldern o njuta av tillfället att bli lite uppvaktad. Han hade bråttom hem till frukosten sa han matte när hon drog vidare med honom, det skulle visst serveras smörgås med skinka på. Undra om matte kanske kan anamma den typen av frukost-slternativ till mig oxå?! Om jag hoppas tillräckligt mycket så kanske det slår in??!!


Hej då Valter...ses en anna dag...


...nu tycker jag att vi oxå går hem o äter skinka..
Matte har varit på Femmans Zoo o köpt lite godsaker till mig, mina favorit pinnar, majs-kex o en påse markies. Det hade visst ramlat med en liten reflex att hänga på halsbandet oxå.

Det är ju viktigt att även jag syns bra i höst-mörkret....ibland tror jag faktiskt att jag syns bättre än matte, hon är inte lika mån om att sätta reflexer på sig själv som hon gör på mig.


Jag hör att det prasslar av godis-påsar matte....du har inte funderat på att tappa en eller två snart va?

Tass // Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0