Igår!

Igår åkte jag o matte till moster Emma o mina kompisar Nisse o Bettan i Utby.
Vi hade hur mysigt som helst...som alltid!!!
Det började tok-regna när vi kom fram, så vi började med att fika. Moster Emma bjöd på kaffe och munkar o jag fick smaka på det där vita skummet som är så himla gott. Mums!


Matte tror du det slutar regna snart? Jag är lite sugen på att gå ut o kolla till gräsmattan lite granna ju....


Både jag o Nisse väntade med spänning (o tålmodigt) på att regnet skulle dra vidare, så vi kunde få springa ute en stund. Det är så härligt att kunna lufsa in o ut obehindrat, utan att ha matte hängandes i ett koppel efter mig hela tiden.

Tillslut så drog faktiskt det trista regnmolnet vidare (tror det skulle till Borås, det regnar ju alltid där sägs det), o solen tittade fram. Då slog jag följe med matte o moster o kikade runt i trädgården på allt fint som moster har gjort där....eller jag kikade inte så himla mycket, jag nosade mest runt på gräsmattan o planterade lite doftspår här o där....o luktade på blommorna...



Moster o fabror har fått inneboende, eller man kanske ska säga uteboende.
Ett fågel-par har flyttat in i en av deras fågelholkar och bildat familj.


Mamma o pappa fågel flög i skyttel trafik med mat till dom hungriga små dun-bollarna, o dom kvittrade hela tiden efter mer mat. Det verkar vara ett heltids jobb att utfodra fågel-bäbisar. Tur man inte har några sådana...

Matte försökte ta kort på Bettan igår, men den lilla busan är ju aldrig still...har alltid nåt på gång o är alltid på språng nånstans. Nisse är ju lite mer stillsam o så tror jag att han tycker det är lika kul som jag att vara med på bild....så idag avslutar vi inlägget med en tjusig Nils framför eldstaden.



Tass // Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0